Usuari anònim
Connectar
04/07/2025 07:25:42 Ajuntament de Tona :: Inici :: Informació del Procediment

Aj. Tona



(FUE) Comunicació de canvi de titularitat d'activitats



Nivell de Modernització 1. InformacióNivell de Modernització 2. Descàrrega de formularisNivell de Modernització 3. Iniciació electrònicaNivell de Modernització 4. Tramitació electrònica

Nivell de Modernització 4. Tramitació electrònica

Informació
Descripció Per activitats amb llicència és el tràmit a través del qual una persona o empresa, que ha adquirit una activitat, posa en coneixement de l'Administració la transmissió del títol habilitant existent.

Per activitats en règim de comunicació o declaració responsable, és el tràmit a través del qual una persona o empresa, que ha adquirit una activitat, posa en coneixement de l'Administració que és el nou exercent.

En el cas dels espectacles, establiments oberts al públic i les activitats recreatives, els organitzadors es consideren titulars o nous exercents, i tal i com estableix la normativa, i resten obligats també a fer la comunicació de canvi de titularitat.

Aquest procediment davant de l'Ajuntament serveix per acreditar la subrogació del nou titular en els drets i deures derivats de la llicència, o comunicació prèvia o declaració responsable.

Amb aquest formulari no es poden comunicar els canvis de titularitat dels establiments turístics, els quals es comuniquen amb un formulari específic que trobareu aquí

Organisme competent Ajuntament

Qui el pot demanar La persona física o jurídica que és el nou titular o exercent, o el seu representant legal
Termini de sol·licituds La comunicació de canvi de titularitat es presenta abans que el nou exercent iniciï l'activitat i un cop es té possessió de l'establiment on es vol exercir l'activitat, sens perjudici de l'establert pel establiments oberts al públic d'activitats recreatives on aquest canvi de titularitat ha de ser comunicat pel transmitent i per l'adquirent en el termini d'un mes des de la formalització del canvi.
Informació d'interès La comunicació no atorga a la persona o empresa titular de l'activitat, facultats sobre el domini públic, el servei públic o els béns col·lectius, ni dona cobertura a efectes contraris a l'ordenament vigent.

Si en la revisió del compliment dels requisits formals i/o materials de la comunicació es detecta una inexactitud, falsedat o omissió de qualsevol dada o manca de documentació necessària per a l'inici de l'activitat, es podrà iniciar un procediment d'esmena, sens perjudici de la incoació del procediment sancionador corresponent.
En el cas que s'hagi iniciat un procediment sancionador en relació amb la presumpta comissió de faltes molt greus o greus que puguin comportar la imposició de sancions no pecuniàries, en els termes establerts pel capítol V de la Llei 18/2020, de facilitació de l'activitat econòmica, amb la finalitat de garantir l'eficàcia de la resolució final, l'òrgan sancionador ha d'adoptar la mesura provisional de prohibir la transmissió de titular.

Tampoc es poden transmetre les comunicacions prèvies, ni les llicències, ni les autoritzacions, ni l'explotació de les activitats d'espectacles públics i recreatives, quan llur titular, explotador o organitzador sigui objecte d'un expedient sancionador, d'un procediment de mesures provisionals o de qualsevol altre procediment d'exigència de responsabilitats administratives, mentre no s'hagi complert la sanció imposada, no s'hagi aixecat la mesura provisional, no s'hagi resolt l'arxiu de l'expedient per manca de responsabilitats o no s'hagi acreditat suficientment que la responsabilitat en la comissió de la infracció no afecta el propietari de l'establiment o el titular de la llicència o comunicació prèvia. Tampoc no es poden transmetre les comunicacions, ni les llicències, ni les autoritzacions subjectes a un expedient de revocació o caducitat, fins que no hi hagi una resolució ferma que confirmi la comunicació, la llicència o l'autorització.

Una vegada produïda la transmissió, les responsabilitats i les obligacions de l'antic titular o exercent, derivades de la llicència, o de la comunicació o declaració responsable són assumides pel nou titular o exercent. En el supòsit en que no es realitzi aquest procediment de canvi de nom a l'Ajuntament, defecte de comunicació, els subjectes que intervenen en la transmissió són responsables solidaris de la responsabilitat que es pugui derivar de l'establiment o l'activitat subjecte a llicència, o comunicació o declaració responsable.

Requisits previs El transmetent ha de disposar de la corresponent llicència, comunicació o declaració responsable vigent.

El nou titular o exercent ha de disposar de tots els títols habilitants, necessaris per a l'exercici de l'activitat.

Haver fet el pagament de la taxa municipal associada a aquest tràmit

Import de la taxa La taxa que estableixi l'ordenança fiscal núm. 27
Termini resolució No hi ha resolució.

Les comunicacions presentades d'acord amb el que estableix la normativa vigent, són eficaces des de la seva entrada a la finestreta única empresarial (a través de l'Ajuntament o el Canal Empresa), moment a partir del qual es pot exercir l'activitat comunicada, sempre que es disposi del comprovant de pagament de la taxa corresponent. La presentació de la comunicació faculta l'Administració per verificar la conformitat de les dades que s'hi contenen.

Per aquells establiments oberts al públic d'espectacles públics i activitats recreatives, la comunicació s'ha de realitzar en el termini d'un mes des de la formalització del canvi de titularitat. Un cop transcorregut el termini de dos mesos des de la comunicació, si no s'ha notificat que la transmissió no és procedents, es considera plenament eficaç.


Documentació que s'ha d'aportar
Tipus Presentació
Sol·licitud: formulari electrònic per la presentació telemàtica, o model normalitzat, per a la presentació presencial, que podeu descarregar des de l'apartat "Tramitació Presencial -Descarregar"
Obligatori Ambdues
Comunicació conjunta: de canvi de titularitat d'activitats, signada pel titular abans de la transmissió i pel nou titular

Obligatori Ambdues
Declaració responsable en matèria de salut alimentària: si és un establiment afectat pel Real Decret Llei 191/2011 (si escau).   

Opcional Ambdues
Certificat del tècnic competent: que sigui responsable de la posada en funcionament de l'activitat, d'acord amb el projecte presentat, si s'escau. Podeu descarregar el model normalitzat des de l'apartat "Fitxers Annexos" Opcional Ambdues
Autoliquidació: del pagament de la taxa d'acord amb l'ordenança fiscal núm. 27. Podeu descarregar el model normalitzat des de l'apartat "Fitxers Annexos" Obligatori Ambdues
Justificant bancari: del pagament de la taxa Obligatori Ambdues

Llegenda
Tipus Obligatori Obligatori Opcional Opcional
Presentació Ambdues Ambdues Presencial Presencial Telemàtica Telemàtica
Tramitació presencial
Descarregar
Tramitació telemàtica
Tramitar