Usuari anònim
Connectar
06/07/2025 06:14:23 Ajuntament de Tona :: Inici :: Informació del Procediment

Aj. Tona



(FUE) Comunicació d'inici i modificació substancial d'activitat en un establiment amb certificat i projecte



Nivell de Modernització 1. InformacióNivell de Modernització 2. Descàrrega de formularisNivell de Modernització 3. Iniciació electrònicaNivell de Modernització 4. Tramitació electrònica

Nivell de Modernització 4. Tramitació electrònica

Informació
Descripció Per a les activitats econòmiques incloses a l'annex de la Llei 18/2020, del 28 de desembre, de facilitació de l'activitat econòmica.

Mitjançant la Comunicació d'inici i modificació substancial d'activitat en un establiment amb certificat tècnic la persona interessada posa en coneixement de l'Administració l'inici o modificació substancial d'una activitat econòmica, de les incloses en l'annex de la Llei de facilitació de l'activitat econòmica (vegeu columna corresponent a "Projecte tècnic + Certificat tècnic"), i hi adjunta el projecte i certificat tècnics acreditatius del compliment dels requisits necessaris que estableix la normativa vigent per a l'exercici de l'activitat.

Amb aquest formulari no es poden comunicar els establiments turístics o comercials (amb una superfície de venda entre 400 m2 i 2.499 m2,), sinó que es comuniquen amb un formulari específic que trobareu als apartats de turisme de Canal Empresa
Organisme competent Ajuntament
Qui el pot demanar La persona física o jurídica que vol exercir una o diverses activitats en un mateix centre o establiment, o el seu representant legal

Termini de sol·licituds La comunicació d'inici i modificació substancial d'activitat en un establiment amb projecte tècnic i certificat es presenta abans d'iniciar l'activitat i un cop finalitzades les obres i les instal·lacions necessàries per dur-la a terme i sempre que la intervenció prèvia preceptiva segons la normativa sectorial hagi finalitzat favorablement.

Observacions En algunes activitats es requereix realitzar un tràmit previ, si és així, no es pot presentar la comunicació d'inici de l'activitat en un establiment fins que la intervenció prèvia sobre l'activitat establerta per la normativa sectorial finalitzi favorablement.

Cal disposar de la corresponent llicència o comunicació prèvia d'obres quan procedeixi.

Quan el servei tècnic municipal, en comprovar les dades consignades a la comunicació prèvia d'obertura detecti qualsevol inexactitud, falsedat o omissió ho posarà en coneixement de la persona titular, que disposarà del termini de deu dies per corregir-la i/o perfeccionar-la.

L'Ajuntament podrà incorporar l'activitat en un pla d'inspecció per a verificar el compliment dels requisits i la normativa sectorial aplicable. En cas que es constati algun incompliment s'iniciarà un procediment d'esmena d'una durada màxima de sis mesos, que no comportaria la suspensió de l'activitat, tret que hi hagués risc per a les persones, els béns o el medi ambient.

Aquest procediment d'esmena és independent i compatible amb un possible procediment sancionador, i supletori en els casos en què la normativa sectorial de l'activitat no estableixi un procediment específic.

Requisits previs - Disposar de la corresponent llicència o comunicació prèvia d'obres quan correspongui

- L'activitat a desenvolupar ha de ser compatible amb el planejament urbanístic

- Disposar del projecte tècnic de l'activitat, redactat i signat per un tècnic competent, així com del certificat tècnic justificatiu del compliment de la normativa que regeix l'activitat, instal·lació o establiment, signat per un tècnic competent

- Disposar de tots els títols habilitants necessaris per a l'exercici de l'activitat. L'eina de cerca guiada pot ajudar-vos a conèixer els tràmits necessaris per a iniciar una activitat econòmica independentment de l'administració competent

- En el cas d'establiments de comerç al detall d'aliments i begudes; restaurants i establiments de menjar; provisió de menjars preparats, bars i bars-restaurants, podeu comprovar els requisits en matèria de salut alimentària en el quadre adjunt a l'apartat de "Fitxers annexes"

- En cas que l'activitat a desenvolupar es consideri de risc important en matèria d'incendis, segons el que preveu la Llei 3/2010 (veure columna corresponent "Requereix informe previ d'incendis”), de forma prèvia a fer la comunicació cal:

1. Obtenir l'informe de prevenció i seguretat en matèria d'incendis, disponible a Canal Empresa. D'acord amb l'art. 22.7 de la Llei 3/2010, si l'informe no s'ha emès en el termini de 2 mesos a partir de la data d'entrada de la sol·licitud d'informe al registre de la direcció general competent en matèria d'incendis, cal entendre que l'informe és favorable.

2. Un cop es rebi l'informe previ en matèria d'incendis o passat el termini establert, s'haurà de contactar amb una entitat col·laboradora de l'Administració per tal d'obtenir el certificat d'acte de comprovació favorable en matèria d'incendis.

3. Disposar del corresponent certificat de comprovació favorable en matèria d'incendis (si s'escau).

- Haver fet el pagament de la taxa municipal associada a aquest tràmit.
Import de la taxa La taxa que estableixi l'ordenança fiscal núm. 27
Termini resolució No hi ha resolució.

Les comunicacions presentades d'acord amb el que estableix la normativa vigent, són eficaces des de la seva entrada a la finestreta única empresarial (a través de l'Ajuntament o el Canal Empresa), moment a partir del qual es pot exercir l'activitat comunicada, sempre que es disposi del comprovant de pagament de la taxa corresponent. La presentació de la comunicació faculta l'Administració per verificar la conformitat de les dades que s'hi contenen.


Documentació que s'ha d'aportar
Tipus Presentació
Sol·licitud: formulari electrònic per la presentació telemàtica, o model normalitzat, per a la presentació presencial, que podeu descarregar des de l'apartat "Tramitació Presencial -Descarregar"
Obligatori Ambdues
Acta de comprovació favorable en matèria d'incendis: en cas que l'activitat es consideri de risc important d'incendi, segons el que preveu la Llei 3/2010. Opcional Ambdues
Autorització d'abocaments d'aigües residuals a la llera pública: només en el cas que no estiguin connectades al sistema públic de sanejament Opcional Ambdues
Certificat del tècnic competent: responsable de la posada en funcionament de l'activitat (format en PDF i signat digitalment). Podeu descarregar el model normalitzat des de l'apartat "Fitxers Annexos" Obligatori Ambdues
Declaració responsable en matèria de salut alimentària: si és un establiment afectat pel RD191/2011. Podeu descarregar el model normalitzat des de l'apartat "Fitxers Annexos" Opcional Ambdues
Llicències, autoritzacions o concessions relatives a la utilització o aprofitament dels béns de domini públic no municipal: si escau Opcional Ambdues
Projecte tècnic: en format pdf, signat digitalment per un tècnic competent Obligatori Ambdues
Autoliquidació: del pagament de la taxa d'acord amb l'ordenança fiscal núm. 27. Podeu descarregar el model normalitzat des de l'apartat "Fitxers Annexos"
Obligatori Ambdues
Justificant bancari: del pagament de la taxa Obligatori Ambdues

Llegenda
Tipus Obligatori Obligatori Opcional Opcional
Presentació Ambdues Ambdues Presencial Presencial Telemàtica Telemàtica
Tramitació presencial
Descarregar
Tramitació telemàtica
Tramitar