Usuari anōnim
Connectar
04/09/2025 19:09:03 Ajuntament de Tona :: Inici :: Informaciķ del Procediment

Aj. Tona



Registre Municipal d'Entitats i Associacions (alta, modificaciķ o baixa)



Nivell de Modernitzaciķ 1. InformaciķNivell de Modernitzaciķ 2. Descārrega de formularisNivell de Modernitzaciķ 3. Iniciaciķ electrōnicaNivell de Modernitzaciķ 4. Tramitaciķ electrōnica

Nivell de Modernitzaciķ 4. Tramitaciķ electrōnica

Informaciķ
Descripciķ El Registre Municipal d'Entitats i Associacions és l'instrument que facilita les relacions del consistori amb les entitats i les associacions del municipi de Tona i té per objecte que l'Ajuntament conegui el nombre d'entitats i associacions del municipi, així com llurs finalitats i representativitat, a fi i efecte de fer possible una política municipal correcte de suport i foment de l'associacionisme i de la participaciķ ciutadana.

Aquest trāmit us permet inscriure una entitat o associaciķ en el Registre Municipal d'Entitats, modificar-ne les dades que hi consten, o donar-la de baixa en el Registre.

Documentaciķ necessāria ALTA D'UNA ENTITAT

Estatuts: degudament inscrits i diligenciats pel Registre Oficial corresponent

Número d'inscripciķ en el Registre General d'Entitats i Associacions Jurídiques de la Generalitat de Catalunya: o en qualsevol altre que sigui preceptiu, o resguard de presentaciķ de la solˇlicitud d'inscripciķ a l'esmentat Registre

Certificat de les dades de l'entitat i del número de socis: emčs pel secretari/āria de l'entitat/associaciķ, per ordre i amb el vist i plau del president/a, on consti el nom, cognoms i DNI de les persones que ocupen els cārrecs directius, així com el número de socis de l'entitat/associaciķ

Document acreditatiu del Número d'Identificaciķ Fiscal de l'entitat: CIF

Programa d'activitats: de l'any en curs

Pressupost: de l'any en curs

Autoritzaciķ de cessiķ de dades de l'entitat: en l'āmbit de les seves competčncies, a transmetre, si s'escau, dades de l'entitat a títol informatiu als ciutadans, segon model normalitzat

MODIFICACIĶ DE DADES DE L'ENTITAT

Modificaciķ parcial o total dels membres de la Junta Directiva de l'entitat:

La notificaciķ o resoluciķ del Registre d'Associacions de la Generalitat o registre oficial equivalent comunicant la inscripciķ dels canvis en la composiciķ de la Junta Directiva. També es podrā actualitzar amb el certificat de l'elecciķ d'una nova Junta Directiva i l'acusament de recepciķ de la solˇlicitud del trāmit al Registre corresponent

DNI o NIE del president/a

En el cas de canvi de domicili social:

La notificaciķ d'inscripciķ del canvi de domicili social al Registre d'Associacions de la Generalitat o registre oficial equivalent

En el cas de modificaciķ d'Estatuts:

La resoluciķ de modificaciķ d'Estatuts al Registre d'Associacions de la Generalitat o altre registre oficial equivalent

Els nous Estatuts de l'entitat diligenciats pel Registre d'Associacions de la Generalitat o altre registre oficial equivalent

BAIXA DE L'ENTITAT

La resoluciķ de la dissoluciķ de l'entitat del Registre d'Associacions de la Generalitat o altre registre oficial equivalent

Certificat de l'acord de dissoluciķ de l'associaciķ, signat pel secretari/a amb el vistiplau del president/a
Qui el pot demanar S'hi poden inscriure les següents entitats i associacions:

- Entitats i associacions sense ānim de lucre, que estiguin legalment constituīdes i que tinguin el seu domicili social a Tona, l'objecte de les quals sigui la defensa, el foment o la millora dels interessos generals o sectorials dels veīns d'aquest municipi.

- En particular, es podran inscriure les associacions de veīns i veīnes, les de famílies, pares i mares d'alumnes, les entitats culturals, esportives, recreatives, juvenils i de lleure, les de solidaritat, les de l'āmbit de la salut i les de l'āmbit social, les d'āmbit empresarial, les d'āmbit professional i qualsevol altra de similar.

- Així mateix, també s'hi podran inscriure altres entitats i associacions d'āmbit comarcal provincial, autonōmic o estatal, legalment constituīdes, que disposin de delegaciķ oficial a Tona.

Termini resoluciķ En el termini de vint dies hābils des de la presentaciķ de la solˇlicitud d'inscripciķ, i llevat que aquest termini s'hagi d'interrompre per la necessitat d'aportar documentaciķ no inclosa inicialment o d'esmentar deficičncies, l'Ajuntament acordarā la inscripciķ i notificarā a l'associaciķ o entitat el número d'inscripciķ assignat. A partir d'aquest moment, es considerarā d'alta a tots els efectes.

Canals de tramitaciķ Aquest trāmit només es pot realitzar en línia.

Observacions Altes, modificacions i baixes


- Les entitats i associacions inscrites estan obligades a notificar a l'Ajuntament qualsevol modificaciķ que es produeixi en les dades registrades, mitjanįant la presentaciķ de la solˇlicitud de modificaciķ al Registre General, dins del mes següent al que s'hagi produīt l'esmentada variaciķ.

- Causaran baixa en el Registre, previ el trāmit d'audičncia corresponent, les entitats/associacions que incorrin en algun dels supōsits següents:

a) La manca de comunicaciķ de les modificacions que afectin les dades que consten en el registre.
b) La no actualitzaciķ de les seves dades anuals.
c) La pčrdua dels requisits necessaris per accedir al Registre.
d) La manca d'activitat notōria de l'entitat/associaciķ en el municipi.
e) L'incompliment reiterat de l'obligaciķ de les entitats exposada en el punt 3 de l'article 4, facultarā a l'Ajuntament per, després de l'audičncia prčvia a les entitats, donar-la de baixa del Registre, un cop efectuat un requeriment sense que aquest s'hagi complert.
f) L'incompliment de les obligacions contingudes en el Reglament Municipal d'Entitats i Associacions.

Així mateix, es donaran de baixa en el registre les entitats/associacions que es dissolguin i les que ho solˇlicitin de forma expressa.

Vigència de la inscripció

A efectes de la continuaciķ de la vigčncia de la inscripciķ, totes les entitats inscrites en el Registre, hauran de presentar anualment a l'ajuntament, abans del 31 de gener la següent documentaciķ:

- una memōria de les activitats i dels actes realitzats en el transcurs de l'any anterior
- els nous pressupostos i programa d'activitats
- els numero d'associats a dia 31 de desembre
- qualsevol modificaciķ que s'hagi produīt.

La falta d'aquesta documentaciķ podrā determinar la no continuītat de la seva inscripciķ en el Registre.


Documentaciķ que s'ha d'aportar
Tipus Presentaciķ
Solˇlicitud: formulari electrōnic per la presentaciķ telemātica, solˇlicitant la inscripciķ, la modificaciķ o la baixa al Registre d'Entitats Obligatori Telemātica
Acreditaciķ de la representaciķ: en el cas que no faci la solˇlicitud la persona interessada. MODEL Opcional Telemātica
DNI de la persona que autoritza: en el cas que el document acreditatiu de la representaciķ no estigui firmat electrōnicament Opcional Telemātica
Estatuts: degudament inscrits i diligenciats pel Registre Oficial corresponent Opcional Telemātica
Número d'inscripciķ en el Registre General d'Entitats i Associacions Jurídiques de la Generalitat de Catalunya: o en qualsevol altre que sigui preceptiu, o resguard de presentaciķ de la solˇlicitud d'inscripciķ a l'esmentat Registre Opcional Telemātica
Certificat de les dades de l'entitat i del número de socis: emčs pel secretari/āria de l'entitat/associaciķ, per ordre i amb el vist i plau del president/a, on consti el nom, cognoms i DNI de les persones que ocupen els cārrecs directius, així com el número de socis de l'entitat/associaciķ Opcional Telemātica
Document acreditatiu del Número d'Identificaciķ Fiscal de l'entitat: CIF Opcional Telemātica
Programa d'activitats: de l'any en curs Opcional Telemātica
Pressupost: de l'any en curs Opcional Telemātica
Autoritzaciķ de cessiķ de dades de l'entitat: en l'āmbit de les seves competčncies, a transmetre, si s'escau, dades de l'entitat a títol informatiu als ciutadans, segon model normalitzat Opcional Telemātica
Resoluciķ del Registre d'Associacions de la Generalitat dels canvis de la Junta Directiva: en el cas de modificaciķ parcial o total dels membres de la Junta Directiva de l'entitat Opcional Telemātica
Notificaciķ d'inscripciķ del canvi de domicili social al Registre d'Associacions de la Generalitat: en el cas de canvi de domicili social Opcional Telemātica
Resoluciķ del Registre d'Associacions de la Generalitat de modificaciķ dels Estatuts: en el cas de modificaciķ d'Estatuts Opcional Telemātica
Nous Estatuts de l'entitat diligenciats pel Registre d'Associacions de la Generalitat: en el cas de modificaciķ d'Estatuts Opcional Telemātica
Resoluciķ del Registre d'Associacions de la Generalitat de la dissoluciķ de l'entitat: en el cas de solˇlicitar la baixa de l'entitat Opcional Telemātica

Llegenda
Tipus Obligatori Obligatori Opcional Opcional
Presentaciķ Ambdues Ambdues Presencial Presencial Telemātica Telemātica
Tramitaciķ telemātica
Tramitar