Usuari anònim
Connectar
03/07/2025 05:21:02 Ajuntament de Tona :: Inici:: Verificació de documents :: Informació del Procediment

Aj. Tona



(FUE) Comunicació d'inici i modificació substancial d'activitat en un establiment amb certificat



Nivell de Modernització 1. InformacióNivell de Modernització 2. Descàrrega de formularisNivell de Modernització 3. Iniciació electrònicaNivell de Modernització 4. Tramitació electrònica

Nivell de Modernització 4. Tramitació electrònica

Informació
Descripció Per a les activitats econòmiques incloses a l'annex de la Llei 18/2020, del 28 de desembre, de facilitació de l'activitat econòmica.

Mitjançant la Comunicació d'inici i modificació substancial d'activitat en un establiment amb certificat tècnic la persona interessada posa en coneixement de l'Administració l'inici o modificació substancial d'una activitat econòmica, de les incloses en l'annex de la Llei de facilitació de l'activitat econòmica (vegeu columna corresponent a "Certificat tècnic"), i hi adjunta el certificat tècnic acreditatiu del compliment dels requisits necessaris que estableix la normativa vigent per a l'exercici de l'activitat.

Amb aquest formulari no es poden comunicar els establiments turístics de turisme rural ni els habitatges d'ús turístic, sinó que es comuniquen amb un formulari específic que trobareu als apartats de turisme de Canal Empresa
Organisme competent Ajuntament

Qui el pot demanar La persona física o jurídica que vol exercir una o diverses activitats en un mateix centre o establiment, o el seu representant legal


Termini de sol·licituds La comunicació d'inici i modificació substancial d'activitat en un establiment amb certificat tècnic es presenta abans d'iniciar l'activitat i un cop finalitzades les obres i les instal·lacions necessàries per dur-la a terme i sempre que la intervenció prèvia preceptiva segons la normativa sectorial hagi finalitzat favorablement


Observacions - La comunicació no atorga a la persona o empresa titular de l'activitat, facultats sobre el domini públic, el servei públic o els béns col·lectius, ni dona cobertura a efectes contraris a l'ordenament vigent.

- Si en la revisió del compliment dels requisits formals i/o materials de la comunicació es detecta una inexactitud, falsedat o omissió de qualsevol dada o manca de documentació necessària per a l'inici de l'activitat, es podrà iniciar un procediment d'esmena, sens perjudici de la incoació del procediment sancionador corresponent.

- L'Ajuntament haurà d'incorporar l'activitat en un pla d'inspecció per a verificar el compliment dels requisits i la normativa sectorial aplicable.

Requisits previs - Disposar de la corresponent llicència o comunicació prèvia d'obres quan correspongui.

- L'activitat a desenvolupar ha de ser compatible amb el planejament urbanístic.

- Disposar del certificat tècnic justificatiu del compliment de la normativa que regeix l'activitat, instal·lació o establiment, signat per un tècnic competent. Podeu descarregar el model normalitzat des de l'apartat "Fitxers Annexos"

- Disposar de tots els títols habilitants, necessaris per a l'exercici de l'activitat. L'eina de cerca guiada pot ajudar-vos a conèixer els tràmits necessaris per a iniciar una activitat econòmica independentment de l'administració competent.

- En el cas d'establiments de comerç al detall d'aliments i begudes i provisió de menjars preparats, podeu comprovar els requisits en matèria de salut alimentària en el quadre adjunt a l'apartat de "Fitxers Annexos.

- Haver fet el pagament de la taxa municipal associada a aquest tràmit.
Import de la taxa La taxa que estableixi l'ordenança fiscal núm. 27
Termini resolució No hi ha resolució.

Les comunicacions presentades d'acord amb el que estableix la normativa vigent, són eficaces des de la seva entrada a la finestreta única empresarial (a través de l'Ajuntament o el Canal Empresa), moment a partir del qual es pot exercir l'activitat comunicada, sempre que es disposi del comprovant de pagament de la taxa corresponent. La presentació de la comunicació faculta l'Administració per verificar la conformitat de les dades que s'hi contenen.


Documentació que s'ha d'aportar
Tipus Presentació
Sol·licitud: formulari electrònic per la presentació telemàtica, o model normalitzat, per a la presentació presencial, que podeu descarregar des de l'apartat "Tramitació Presencial -Descarregar"
Obligatori Telemàtica
Acta de comprovació favorable en matèria d'incendis: en cas que l'activitat es consideri de risc important d'incendi, segons el que preveu la Llei 3/2010 Opcional Telemàtica
Autorització d'abocaments d'aigües residuals a la llera pública: només en el cas que no estiguin connectades al sistema públic de sanejament Opcional Telemàtica
Certificat del tècnic competent: responsable de la posada en funcionament de l'activitat (format en PDF i signat digitalment). Podeu descarregar el model normalitzat des de l'apartat "Fitxers Annexos" Obligatori Telemàtica
Declaració responsable en matèria de salut alimentària: si és un establiment afectat pel RD191/2011. Podeu descarregar el model normalitzat des de l'apartat "Fitxers Annexos"
Opcional Telemàtica
Llicències, autoritzacions o concessions relatives a la utilització o aprofitament dels béns de domini públic no municipal: si escau. Opcional Telemàtica
Autoliquidació: del pagament de la taxa d'acord amb l'ordenança fiscal núm. 27. Podeu descarregar el model normalitzat des de l'apartat "Fitxers Annexos"
Obligatori Ambdues
Justificant bancari: del pagament de la taxa Obligatori Ambdues

Llegenda
Tipus Obligatori Obligatori Opcional Opcional
Presentació Ambdues Ambdues Presencial Presencial Telemàtica Telemàtica
Tramitació presencial
Descarregar
Tramitació telemàtica
Tramitar