15/10/2025 17:22:23

Realiza tus gestiones

con el Ayuntamiento de Tona

Sin limitación horaria, sin desplazamientos, de forma rápida y segura.

Ajuntament de Tona > Inicio > Detalle Publicación > Información del Procedimiento

Aj. Tona



Certificat de règim i aprofitament urbanístic



Nivell de Modernització 1. InformacióNivell de Modernització 2. Descàrrega de formularisNivell de Modernització 3. Iniciació electrònicaNivell de Modernització 4. Tramitació electrònica

Nivell de Modernització 4. Tramitació electrònica

Información
Descripció Per sol·licitar l'emissió del certificat de règim urbanístic establert a l'art. 105 del Decret legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'urbanisme.

El certificat de règim o d'aprofitament urbanístic és un document que expressa quin és el règim urbanístic aplicable a una finca o finques concretes en el moment de la sol·licitud, amb els efectes i la vigència que li atribueix la normativa urbanística aplicable. Tot indicant:

  • Els instruments de planejament i gestió urbanístics aplicables, així com si algun d'ells està en tramitació o subjecte a procediments de revisió o modificació i, en aquest cas, si s'ha acordat la suspensió de tramitacions i d'atorgament de llicències que regula l'article 73 de la Llei d'urbanisme.

  • La classificació i la qualificació del sòl, amb indicació dels paràmetres aplicables respecte a l'ús del sòl, les condicions d'edificació i l'aprofitament del subsòl. Si s'escau, el sector de planejament o el polígon d'actuació urbanística en que està inclosa la finca.

  • Les altres determinacions urbanístiques significatives que condicionin l'aprofitament i l'ús del terreny.

Organisme competent
Ajuntament de Tona

Àrea tramitadora
Urbanisme

Clasificació temàtica Informació del territori

Qui el pot demanar Qualsevol persona física o jurídica o la persona que les representi degudament autoritzada

Canals de tramitació
Via telemàtica, o bé, presencialment a l'OAC de l'Ajuntament de Tona en horari d'atenció al públic

LA PRESENTACIÓ TELEMÀTICA PAS A PAS:

Podeu fer la sol·licitud telemàtica des de qualsevol dispositiu connectat a la xarxa (ordinador, tauleta, mòbil...). Cal que disposeu d'un certificat digital, si no en teniu, podeu donar-vos d'alta a idCat Mòbil

1) Premeu el botó "Tramitar" que trobareu al final d'aquesta mateixa pàgina i ompliu el formulari electrònic de sol·licitud.

2) Un cop emplenat el formulari, reviseu les dades i premeu el botó "Adjuntar i signar documentació"

3) Feu una foto amb el mòbil o escanegeu la documentació que cal aportar i adjunteu-la per poder formalitzar la sol·licitud:

4) Premeu el botó "Enviar documentació o continua" per enviar el formulari electrònic de sol·licitud i tota la documentació en format digital (fotografies o arxius escanejats)

5) Premeu el botó "Registrar" per confirmar la tramitació de la sol·licitud.

6) Premeu el botó "Descarregar justificant" per obtenir el justificant de la presentació telemàtica de la sol·licitud.

Termini de sol·licituds En qualsevol moment

Import de la taxa 18'50¤, d'acord amb el que estableix l'Ordenança Fiscal núm. 7 Taxa per a l'expedició de documents administratius

El pagament de la taxa es pot fer amb targeta bancària quan es presenti la sol·licitud a una de les oficines d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament de Tona, o mitjançant transferència bancària a una de les següents comptes:

• BBVA ES83 0182 6035 48 0201562839
• LA CAIXA ES38 2100 1427 95 0200008892
• BANC DE SABADELL ES06 0081 5235 62 0001036014

Termini de resolució El període màxim és d'un mes des de la presentació de la sol·licitud

Requisits previs Cal aportar/anotar la referència cadastral de la finca.
La persona interessada ha de justificar el pagament de la taxa corresponent per a l'expedició del certificat de règim urbanístic.

Informació d'interès

  • Els certificats de règim urbanístic, tant si la finca objecte de consulta és edificable o com si es refereixin a finques que no siguin susceptibles d'obtenir llicència directament, tenen una vigència de sis mesos a comptar des de la notificació a les persones interessades

  • En cas de finques no contigües, s'ha de sol·licitar i emetre un certificat per a cadascuna d'elles.


Documentación que se debe presentar
Tipo Presentación
Sol·licitud: formulari electrònic per la presentació telemàtica, o model normalitzat, per a la presentació presencial, que podeu descarregar des de l'apartat "Tramitar Ara - Tramitació Presencial -Descarregar" Obligatorio Ambas
Acreditació de la representació: en el cas que no faci la sol·licitud la persona interessada. MODEL Opcional Ambas
DNI de la persona que autoritza: en el cas que el document acreditatiu de la representació no estigui firmat electrònicament Opcional Ambas
Justificant de la trasnferència bancària: del pagament de la taxa Obligatorio Ambas

Leyenda
Tipo Obligatorio Obligatorio Opcional Opcional
Presentación Ambas Ambas Presencial Presencial Telemática Telemática

Tramitación presencial
Instancia de Solicitud
Tramitación telemática
Tramitar