15/10/2025 17:18:19

Realiza tus gestiones

con el Ayuntamiento de Tona

Sin limitación horaria, sin desplazamientos, de forma rápida y segura.

Ajuntament de Tona > Inicio > Información del Procedimiento

Aj. Tona



(FUE) Comunicació d'inici i modificació substancial d'activitat en un establiment amb certificat



Nivell de Modernització 1. InformacióNivell de Modernització 2. Descàrrega de formularisNivell de Modernització 3. Iniciació electrònicaNivell de Modernització 4. Tramitació electrònica

Nivell de Modernització 4. Tramitació electrònica

Información
Descripció Per a les activitats econòmiques incloses a l'annex de la Llei 18/2020, del 28 de desembre, de facilitació de l'activitat econòmica.

Mitjançant la Comunicació d'inici i modificació substancial d'activitat en un establiment amb certificat tècnic la persona interessada posa en coneixement de l'Administració l'inici o modificació substancial d'una activitat econòmica, de les incloses en l'annex de la Llei de facilitació de l'activitat econòmica (vegeu columna corresponent a "Certificat tècnic"), i hi adjunta el certificat tècnic acreditatiu del compliment dels requisits necessaris que estableix la normativa vigent per a l'exercici de l'activitat.

Amb aquest formulari no es poden comunicar els establiments turístics de turisme rural ni els habitatges d'ús turístic, sinó que es comuniquen amb un formulari específic que trobareu als apartats de turisme de Canal Empresa

Organisme competent Ajuntament

Qui el pot demanar La persona física o jurídica que vol exercir una o diverses activitats en un mateix centre o establiment, o el seu representant legal

Termini de sol·licituds La comunicació d'inici i modificació substancial d'activitat en un establiment amb certificat tècnic es presenta abans d'iniciar l'activitat i un cop finalitzades les obres i les instal·lacions necessàries per dur-la a terme i sempre que la intervenció prèvia preceptiva segons la normativa sectorial hagi finalitzat favorablement

Observacions
  • La comunicació no atorga a la persona o empresa titular de l'activitat, facultats sobre el domini públic, el servei públic o els béns col·lectius, ni dona cobertura a efectes contraris a l'ordenament vigent.
  • Si en la revisió del compliment dels requisits formals i/o materials de la comunicació es detecta una inexactitud, falsedat o omissió de qualsevol dada o manca de documentació necessària per a l'inici de l'activitat, es podrà iniciar un procediment d'esmena, sens perjudici de la incoació del procediment sancionador corresponent.
  • L'Ajuntament haurà d'incorporar l'activitat en un pla d'inspecció per a verificar el compliment dels requisits i la normativa sectorial aplicable.
Requisits previs
  • Disposar de la corresponent llicència o comunicació prèvia d'obres quan correspongui.
  • Disposar de tots els títols habilitants, necessaris per a l'exercici de l'activitat. L'eina de cerca guiada pot ajudar-vos a conèixer els tràmits necessaris per a iniciar una activitat econòmica independentment de l'administració competent.
  • L'activitat a desenvolupar ha de ser compatible amb el planejament urbanístic.
  • Disposar del certificat tècnic justificatiu del compliment de la normativa que regeix l'activitat, instal·lació o establiment, signat per un tècnic competent.
  • En el cas d'establiments de comerç al detall d'aliments i begudes i provisió de menjars preparats, podeu comprovar els requisits en matèria de salut alimentària
  • Haver fet el pagament de la taxa municipal associada a aquest tràmit.

Import de la taxa La taxa que estableixi O.F 27 - Taxa per la prestació dels serveis d'intervenció administrativa en l'activitat dels ciutadans i les empreses a través del sotmetiment a prèvia llicència, comunicació prèvia o declaració responsable, així com pels controls posteriors

Termini resolució No hi ha resolució.

Les comunicacions presentades d'acord amb el que estableix la normativa vigent, són eficaces des de la seva entrada a la finestreta única empresarial (a través de l'Ajuntament o el Canal Empresa), moment a partir del qual es pot exercir l'activitat comunicada, sempre que es disposi del comprovant de pagament de la taxa corresponent. La presentació de la comunicació faculta l'Administració per verificar la conformitat de les dades que s'hi contenen.


Documentación que se debe presentar
Tipo Presentación
Comunicació prèvia: formulari electrònic per la presentació telemàtica Obligatorio Ambas
Acreditació de la representació: en el cas que no faci la sol·licitud la persona interessada. MODEL Opcional Ambas
DNI de la persona que autoritza: en el cas que el document acreditatiu de la representació no estigui firmat electrònicament Opcional Ambas
Acta de comprovació favorable en matèria d'incendis: en cas que l'activitat es consideri de risc important d'incendi, segons el que preveu la Llei 3/2010 Opcional Ambas
Autorització d'abocaments d'aigües residuals a la llera pública: només en el cas que no estiguin connectades al sistema públic de sanejament Opcional Ambas
Certificat del tècnic competent responsable de la posada en funcionament de l'activitat: signat digitalment. MODEL Obligatorio Ambas
Declaració responsable en matèria de salut alimentària: si és un establiment afectat pel Reial Decret Llei 191/2011 (aquesta es presentarà quan s'iniciï l'activitat). MODEL Opcional Ambas
Llicències, autoritzacions o concessions relatives a la utilització o aprofitament dels béns de domini públic no municipal: si escau Opcional Ambas
Autoliquidació de la taxa: MODEL Obligatorio Ambas
Justificant de la tramsferència bancària: del pagament de la taxa Obligatorio Ambas

Leyenda
Tipo Obligatorio Obligatorio Opcional Opcional
Presentación Ambas Ambas Presencial Presencial Telemática Telemática

Tramitación telemática
Tramitar