15/10/2025 17:18:44

Realiza tus gestiones

con el Ayuntamiento de Tona

Sin limitación horaria, sin desplazamientos, de forma rápida y segura.

Ajuntament de Tona > Inicio > Información del Procedimiento

Aj. Tona



Registre Municipal d'Entitats i Associacions (alta, modificació o baixa)



Nivell de Modernització 1. InformacióNivell de Modernització 2. Descàrrega de formularisNivell de Modernització 3. Iniciació electrònicaNivell de Modernització 4. Tramitació electrònica

Nivell de Modernització 4. Tramitació electrònica

Información
Descripció El Registre Municipal d'Entitats i Associacions és l'instrument que facilita les relacions del consistori amb les entitats i les associacions del municipi de Tona i té per objecte que l'Ajuntament conegui el nombre d'entitats i associacions del municipi, així com llurs finalitats i representativitat, a fi i efecte de fer possible una política municipal correcte de suport i foment de l'associacionisme i de la participació ciutadana.

Aquest tràmit us permet inscriure una entitat o associació en el Registre Municipal d'Entitats, modificar-ne les dades que hi consten, o donar-la de baixa en el Registre.

Documentació necessària ALTA D'UNA ENTITAT

Estatuts: degudament inscrits i diligenciats pel Registre Oficial corresponent

Número d'inscripció en el Registre General d'Entitats i Associacions Jurídiques de la Generalitat de Catalunya: o en qualsevol altre que sigui preceptiu, o resguard de presentació de la sol·licitud d'inscripció a l'esmentat Registre

Certificat de les dades de l'entitat i del número de socis: emès pel secretari/ària de l'entitat/associació, per ordre i amb el vist i plau del president/a, on consti el nom, cognoms i DNI de les persones que ocupen els càrrecs directius, així com el número de socis de l'entitat/associació

Document acreditatiu del Número d'Identificació Fiscal de l'entitat: CIF

Programa d'activitats: de l'any en curs

Pressupost: de l'any en curs

Autorització de cessió de dades de l'entitat: en l'àmbit de les seves competències, a transmetre, si s'escau, dades de l'entitat a títol informatiu als ciutadans, segon model normalitzat

MODIFICACIÓ DE DADES DE L'ENTITAT

Modificació parcial o total dels membres de la Junta Directiva de l'entitat:

La notificació o resolució del Registre d'Associacions de la Generalitat o registre oficial equivalent comunicant la inscripció dels canvis en la composició de la Junta Directiva. També es podrà actualitzar amb el certificat de l'elecció d'una nova Junta Directiva i l'acusament de recepció de la sol·licitud del tràmit al Registre corresponent

DNI o NIE del president/a

En el cas de canvi de domicili social:

La notificació d'inscripció del canvi de domicili social al Registre d'Associacions de la Generalitat o registre oficial equivalent

En el cas de modificació d'Estatuts:

La resolució de modificació d'Estatuts al Registre d'Associacions de la Generalitat o altre registre oficial equivalent

Els nous Estatuts de l'entitat diligenciats pel Registre d'Associacions de la Generalitat o altre registre oficial equivalent

BAIXA DE L'ENTITAT

La resolució de la dissolució de l'entitat del Registre d'Associacions de la Generalitat o altre registre oficial equivalent

Certificat de l'acord de dissolució de l'associació, signat pel secretari/a amb el vistiplau del president/a
Qui el pot demanar S'hi poden inscriure les següents entitats i associacions:

- Entitats i associacions sense ànim de lucre, que estiguin legalment constituïdes i que tinguin el seu domicili social a Tona, l'objecte de les quals sigui la defensa, el foment o la millora dels interessos generals o sectorials dels veïns d'aquest municipi.

- En particular, es podran inscriure les associacions de veïns i veïnes, les de famílies, pares i mares d'alumnes, les entitats culturals, esportives, recreatives, juvenils i de lleure, les de solidaritat, les de l'àmbit de la salut i les de l'àmbit social, les d'àmbit empresarial, les d'àmbit professional i qualsevol altra de similar.

- Així mateix, també s'hi podran inscriure altres entitats i associacions d'àmbit comarcal provincial, autonòmic o estatal, legalment constituïdes, que disposin de delegació oficial a Tona.

Termini resolució En el termini de vint dies hàbils des de la presentació de la sol·licitud d'inscripció, i llevat que aquest termini s'hagi d'interrompre per la necessitat d'aportar documentació no inclosa inicialment o d'esmentar deficiències, l'Ajuntament acordarà la inscripció i notificarà a l'associació o entitat el número d'inscripció assignat. A partir d'aquest moment, es considerarà d'alta a tots els efectes.

Canals de tramitació Aquest tràmit només es pot realitzar en línia.

Observacions Altes, modificacions i baixes


- Les entitats i associacions inscrites estan obligades a notificar a l'Ajuntament qualsevol modificació que es produeixi en les dades registrades, mitjançant la presentació de la sol·licitud de modificació al Registre General, dins del mes següent al que s'hagi produït l'esmentada variació.

- Causaran baixa en el Registre, previ el tràmit d'audiència corresponent, les entitats/associacions que incorrin en algun dels supòsits següents:

a) La manca de comunicació de les modificacions que afectin les dades que consten en el registre.
b) La no actualització de les seves dades anuals.
c) La pèrdua dels requisits necessaris per accedir al Registre.
d) La manca d'activitat notòria de l'entitat/associació en el municipi.
e) L'incompliment reiterat de l'obligació de les entitats exposada en el punt 3 de l'article 4, facultarà a l'Ajuntament per, després de l'audiència prèvia a les entitats, donar-la de baixa del Registre, un cop efectuat un requeriment sense que aquest s'hagi complert.
f) L'incompliment de les obligacions contingudes en el Reglament Municipal d'Entitats i Associacions.

Així mateix, es donaran de baixa en el registre les entitats/associacions que es dissolguin i les que ho sol·licitin de forma expressa.

Vigència de la inscripció

A efectes de la continuació de la vigència de la inscripció, totes les entitats inscrites en el Registre, hauran de presentar anualment a l'ajuntament, abans del 31 de gener la següent documentació:

- una memòria de les activitats i dels actes realitzats en el transcurs de l'any anterior
- els nous pressupostos i programa d'activitats
- els numero d'associats a dia 31 de desembre
- qualsevol modificació que s'hagi produït.

La falta d'aquesta documentació podrà determinar la no continuïtat de la seva inscripció en el Registre.


Documentación que se debe presentar
Tipo Presentación
Sol·licitud: formulari electrònic per la presentació telemàtica, sol·licitant la inscripció, la modificació o la baixa al Registre d'Entitats Obligatorio Telemática
Acreditació de la representació: en el cas que no faci la sol·licitud la persona interessada. MODEL Opcional Telemática
DNI de la persona que autoritza: en el cas que el document acreditatiu de la representació no estigui firmat electrònicament Opcional Telemática
Estatuts: degudament inscrits i diligenciats pel Registre Oficial corresponent Opcional Telemática
Número d'inscripció en el Registre General d'Entitats i Associacions Jurídiques de la Generalitat de Catalunya: o en qualsevol altre que sigui preceptiu, o resguard de presentació de la sol·licitud d'inscripció a l'esmentat Registre Opcional Telemática
Certificat de les dades de l'entitat i del número de socis: emès pel secretari/ària de l'entitat/associació, per ordre i amb el vist i plau del president/a, on consti el nom, cognoms i DNI de les persones que ocupen els càrrecs directius, així com el número de socis de l'entitat/associació Opcional Telemática
Document acreditatiu del Número d'Identificació Fiscal de l'entitat: CIF Opcional Telemática
Programa d'activitats: de l'any en curs Opcional Telemática
Pressupost: de l'any en curs Opcional Telemática
Autorització de cessió de dades de l'entitat: en l'àmbit de les seves competències, a transmetre, si s'escau, dades de l'entitat a títol informatiu als ciutadans, segon model normalitzat Opcional Telemática
Resolució del Registre d'Associacions de la Generalitat dels canvis de la Junta Directiva: en el cas de modificació parcial o total dels membres de la Junta Directiva de l'entitat Opcional Telemática
Notificació d'inscripció del canvi de domicili social al Registre d'Associacions de la Generalitat: en el cas de canvi de domicili social Opcional Telemática
Resolució del Registre d'Associacions de la Generalitat de modificació dels Estatuts: en el cas de modificació d'Estatuts Opcional Telemática
Nous Estatuts de l'entitat diligenciats pel Registre d'Associacions de la Generalitat: en el cas de modificació d'Estatuts Opcional Telemática
Resolució del Registre d'Associacions de la Generalitat de la dissolució de l'entitat: en el cas de sol·licitar la baixa de l'entitat Opcional Telemática

Leyenda
Tipo Obligatorio Obligatorio Opcional Opcional
Presentación Ambas Ambas Presencial Presencial Telemática Telemática

Tramitación telemática
Tramitar