Usuari anònim
Connectar
04/09/2025 19:07:56 Ajuntament de Tona :: Inici :: Informació del Procediment

Aj. Tona



(FUE) Comunicació prèvia ambiental municipal (Annex III)



Nivell de Modernització 1. InformacióNivell de Modernització 2. Descàrrega de formularisNivell de Modernització 3. Iniciació electrònicaNivell de Modernització 4. Tramitació electrònica

Nivell de Modernització 4. Tramitació electrònica

Informació
Descripció És el règim d'intervenció a través del qual les persones o empreses titulars d'una activitat, posen en coneixement de l'ajuntament fets o elements relatius a l'inici d'una activitat sota la seva responsabilitat, tot indicant els aspectes que la poden condicionar, i que s'acompanya dels documents necessaris per al seu exercici.

Se sotmeten a aquest règim les activitats relacionades a l'Annex III de la Llei 20/2009, de 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats (LPCAA) i les activitats consistents en unitats tècniques mòbils de caràcter temporal associades a obres d'infrastructures públiques o privades, o a activitats de tractament de residus, o a instal•lacions similars de l'annex II de l'esmentada Llei, sempre que, com a activitats independents i per les seves característiques, no estiguin associades a un emplaçament fix ni tinguin la condició d'activitats estables.

Organisme competent Ajuntament

Qui el pot demanar La persona física o jurídica que vol exercir una o diverses activitats en un mateix centre o establiment, o el seu representant legal. En aquest cas s'ha de declarar la representació amb la qual s'actua.

Termini de sol·licituds La comunicació prèvia ambiental es presenta un cop finalitzades les obres i les instal•lacions necessàries per dur a terme l'activitat i prèviament a l'inici d'aquesta.

Requisits previs
  • Informe urbanístic favorable, en el cas que es vulguin utilitzar, per a un ús concret, edificacions existents construïdes sense un ús específic.
  • Obtenció de la corresponent llicència o presentació de la comunicació prèvia d'obres quan procedeixi.
  • Obtenció de l'informe i certificació de l'acte de comprovació favorable en matèria d'incendis quan es tracti d'activitats incloses en el annexos 1 o 2 de la Llei 3/2010.
  • Disposar d'una certificació lliurada per tècnic competent que, si escau, ha de ser el director o directora de l'execució del projecte que acrediti que l'activitat i les instal·lacions s'adeqüen a l'estudi ambiental i al projecte o a la documentació presentada i que es compleixen tots els requisits ambientals.
  • Disposar de les certificacions ambientals específiques favorables, per aquells casos en què que l'activitat generi emissions de gasos o fums, sorolls o vibracions, llums a l'exterior en horari nocturn, aigua contaminada i/o residus no assimilables. Aquestes certificacions específiques podran ser lliurades per una entitat col·laboradora de l'Administració o pels tècnics municipals.
  • Disposar de la declaració d'impacte ambiental o d'informe d'impacte ambiental, en el cas que l'activitat se situï en un espai natural protegit.
  • Obtenció de la corresponent autorització d'abocaments d'aigües residuals a la llera pública o al mar, quan procedeixi.
  • Obtenció de l'informe favorable del Departament competent en matèria de ramaderia sobre el pla de gestió de les dejeccions ramaderes si es tracta d'activitats ramaderes.
  • Obtenció de les llicències, autoritzacions o concessions relatives a utilització o aprofitament de béns del domini públic, si escau.
  • Disposar de la pòlissa o el contracte d'assegurances o altres garanties que donen cobertura a la responsabilitat de l'activitat, si escau.
  • Haver realitzat el pagament de la corresponent taxa associada a aquest tràmit.

Informació d'interès Quan el servei tècnic municipal, en comprovar les dades i documents aportats junt amb la comunicació prèvia ambiental, detecti qualsevol inexactitud, falsedat o omissió de caràcter essencial, elevarà proposta a l'òrgan municipal competent per tal que prèvia audiència a la persona interessada dicti un acte administratiu en virtut del qual es declari sense efectes la comunicació prèvia presentada per no adequar-se a la legalitat.

Import de la taxa La taxa que estableixi O.F 27 - Taxa per la prestació dels serveis d'intervenció administrativa en l'activitat dels ciutadans i les empreses a través del sotmetiment a prèvia llicència, comunicació prèvia o declaració responsable, així com pels controls posteriors

Termini de resolució No hi ha resolució.

Les comunicacions presentades d'acord amb el que estableix la normativa vigent, són eficaces des de la seva entrada a la finestreta única empresarial (a través de l'Ajuntament o el Canal Empresa), moment a partir del qual es pot exercir l'activitat comunicada, sempre que es disposi del comprovant de pagament de la taxa corresponent. La presentació de la comunicació faculta l'Administració per verificar la conformitat de les dades que s'hi contenen.


Documentació que s'ha d'aportar
Tipus Presentació
Comunicació prèvia ambiental: formulari electrònic per la presentació telemàtica Obligatori Telemàtica
Acreditació de la representació: en el cas que no faci la sol·licitud la persona interessada. MODEL Opcional Telemàtica
DNI de la persona que autoritza: en el cas que el document acreditatiu de la representació no estigui firmat electrònicament Opcional Telemàtica
Projecte bàsic: i/o memòria ambiental Obligatori Telemàtica
Certificat del tècnic competent responsable de la posada en funcionament de l'activitat: acreditativa que l'activitat i les seves instal·lacions s'ajusten al projecte bàsic o la memòria ambiental i compleixen tots els requisits ambientals exigibles. Aquesta certificació anirà signada per personal tècnic competent o bé pel director de d'execució del projecte. MODEL Obligatori Telemàtica
Certificacions ambientals específiques: establertes a l'ordenança, per aquells casos que l'activitat generi emissions de gasos o fums, sorolls o vibracions, llums a l'exterior en horari nocturn, aigua contaminada i/o residus no assimilables. Aquestes certificacions específiques podran ser lliurades per una entitat col·laboradora de l'Administració o pels tècnics municipals Opcional Telemàtica
Declaració d'impacte ambiental: o l'informe d'impacte ambiental quan escaigui Opcional Telemàtica
Document acreditatiu d'haver realitzat el control preventiu en matèria d'incendis: i el certificat de l'acte de comprovació favorable en matèria d'incendis si es tracta d'activitats incloses als annexos 1 o 2 de la Llei 3/2010 Opcional Telemàtica
Pla de dejeccions ramaderes: en cas d'activitats ramaderes amb el consegüent informe favorable emès pel Departament competent en matèria d'agricultura i ramaderia Opcional Telemàtica
Llicències, autoritzacions o concessions relatives a la utilització o aprofitament de béns del domini públic: si escau (referència a aquestes, si es tracta de domini públic municipal) Opcional Telemàtica
Autorització d'abocaments d'aigües residuals: a la llera pública o al mar, quan procedeix Opcional Telemàtica
Declaració responsable en matèria de salut alimentària: si és un establiment afectat pel Reial Decret Llei 191/2011 (aquesta es presentarà quan s'iniciï l'activitat). MODEL Opcional Telemàtica

Llegenda
Tipus Obligatori Obligatori Opcional Opcional
Presentació Ambdues Ambdues Presencial Presencial Telemàtica Telemàtica
Tramitació telemàtica
Tramitar